Obiectivele principale ale activităţii CJRAE Mehedinți

a. promovarea şi susţinerea, prin activităţi/programe specifice, a incluziunii în sistemul de învăţământ obligatoriu a tuturor copiilor şi tinerilor, având în vedere particularităţile lor psihologice, cognitive, sociale, culturale şi fizice;

b. promovarea şi susţinerea unui climat incluziv, sigur şi suportiv pentru toţi copiii şi tinerii la nivelul unităţilor de învăţământ;

c. evaluarea, orientarea/reorientarea şcolară şi profesională, asistenţa psihoeducaţională şi acordarea de sprijin educaţional copiilor şi tinerilor cu cerinţe educaţionale speciale (CES), în colaborare cu unităţile de învăţământ. Sprijinul educaţional vizează identificarea nevoilor specifice, asigurarea condiţiilor optime de integrare şcolară, profesională şi socială, precum şi abilitarea şi reabilitarea copiilor şi tinerilor cu CES. Sprijinul educaţional suplimentar urmăreşte desfăşurarea unui proces instructiv-educativ de calitate, pentru valorificarea potenţialului biopsihosocial al fiecărui copil/tânăr;

d. depistarea şi corectarea tulburărilor de limbaj şi de comunicare la copiii de vârstă preşcolară şi şcolară mică, în vederea diminuării riscului de eşec şcolar;

e. consilierea şi orientarea în carieră a copiilor/elevilor pentru identificarea de capacităţi, competenţe şi interese; luarea de decizii semnificative în ceea ce priveşte educaţia, formarea şi ocupaţia; gestionarea parcursurilor individuale ale vieţii în învăţare, muncă şi alte situaţii în care aceste capacităţi şi competenţe sunt învăţate şi/sau utilizate;

f. informarea şi consultanţa psihopedagogică şi metodologică acordată cadrelor didactice în scopul optimizării activităţii educaţionale a copiilor/elevilor;

g. informarea şi consilierea psihopedagogică a părinţilor/tutorilor/reprezentanţilor legali în activităţi specifice dezvoltării, adaptării şcolare, integrării sociale a copiilor/tinerilor, prin facilitarea colaborării dintre familie, comunitate şi şcoală;

h. organizarea şi coordonarea activităţii de elaborare şi realizare a unor studii şi cercetări cu caracter sociopsihopedagogic adaptate specificului domeniului de activitate şi în acord cu nevoile identificate.