Atribuţiile asistentului social din cadrul CEOSP
a) informează părinţii/tutorii/reprezentanţii legali ai copiilor/elevilor/tinerilor despre etapele de urmat în vederea obţinerii certificatului de orientare şcolară şi profesională şi despre documentele care intră în componenţa dosarului;
b) facilitează comunicarea formală intra şi interinstituţională, şcoală – familie, şcoală-comunitate şcolară – comunitate socială;
c) se informează cu privire la condiţiile sociale din care provin copiii care solicită orientare şcolară şi profesională, prin vizite la domiciliul acestora şi prin prezentarea ofertei educaţionale, după caz;
d) stabileşte legături cu serviciile publice de asistenţă socială din cadrul primăriilor şi cu alte instituţii;
e) primeşte, verifică şi înregistrează cererea pentru obţinerea certificatului de orientare şcolară şi profesională, însoţită de documentele prevăzute în legislaţia în vigoare;
f) înregistrează şi gestionează în registrul intrări-ieşiri al CEOSP;
g) programează întâlnirea cu copilul/elevul/tânărul şi părinţii/tutorii/reprezentanţii legali în vederea evaluării psihoeducaţionale;
h) înaintează dosarul responsabilului CEOSP;
i) ţine evidenţa dosarelor care au stat la baza orientării şcolare şi profesionale;
j) gestionează, împreună cu informaticianul CJRAE Mehedinți, după caz, baza de date a beneficiarilor de certificate de orientare şcolară şi profesională;
k) colaborează cu Comisia de Orientare Şcolară şi Profesională (COSP) şi cu comisia de soluţionare a contestaţiilor certificatelor de orientare şcolară şi profesională;
l) preia dosarul de la personalul didactic de predare din cadrul CEOSP şi îl prezintă COSP; dosarul copilului/elevului/tânărului cuprinde documentele anexate cererii depuse conform legislaţiei în vigoare, la care adaugă fişa de evaluare psihoeducaţională şi raportul sintetic de evaluare, precum şi proiectul planului de servicii individualizat la reorientare;
m) redactează certificatele de orientare/reorientare şcolară şi profesională, după caz, pe baza deciziilor luate în cadrul COSP;
n) colaborează cu profesorii-consilieri şcolari, profesorii logopezi şi personalul unităţilor de învăţământ pentru monitorizarea evoluţiei beneficiarilor;
o) colaborează cu unităţi şi instituţii de învăţământ, prin responsabilii de servicii psihoeducaţionale cu sprijinul comisiei interne de evaluare continuă (CIEC);
p) colaborează cu direcţiile generale de asistenţă socială şi protecţia copilului, prin managerii de caz, cu sprijinul serviciului de evaluare complexă (SEC);
q) colaborează cu serviciile publice de asistenţă socială (SPAS), cu agenţiile judeţene de ocupare şi formare profesională, cu alte organizaţii guvernamentale şi neguvernamentale, precum şi cu alte persoane juridice care au atribuţii în domeniul educaţiei;
r) realizează corespondenţa cu beneficiarii CEOSP telefonic şi prin intermediul e-mailului dedicat;
s) arhivează documentele CEOSP;
t) centralizează date pentru elaborarea materialelor informative;
u) realizează activităţi de secretariat ale COSP şi ale comisiei de soluţionare a contestaţiilor certificatelor de orientare şcolară şi profesională (convoacă COSP, redactează Procesul – verbal de şedinţă, redactează, distribuie şi arhivează certificatele de orientare şcolară şi profesională);
v) preia planurile de servicii psihoeducaţionale de la cadrele didactice, le înaintează membrilor CEOSP în vederea urmăririi modalităţii de proiectare a serviciilor oferite copiilor/elevilor/tinerilor cu CES, le transmite COSP pentru aprobare şi apoi le distribuie/restituie responsabililor de caz servicii psihoeducaţionale;
w) solicită serviciului de evaluare complexă a copilului din cadrul direcţiei generale de asistenţă socială şi protecţia copilului, după caz, o copie a documentelor din dosarul copilului/elevului/tânărului încadrat în grad de handicap;
x) semnalează abuzul familial sau instituţional la DGASPC sau altor instituţii abilitate;
y) îndeplineşte şi alte sarcini alocate, în acord cu prevederile legale în vigoare.
Asistent social: Simona Lolea