🍀 Profesorii logopezi din cabinetele logopedice

Activitatea desfăşurată în cabinetele logopedice şcolare constă în terapia tulburărilor de limbaj şi comunicare, precum şi în elaborarea/adaptarea unor programe de intervenţie logopedică specifice, corespunzătoare principalelor tulburări ale limbajului şi comunicării;
Intervenţia logopedică este o activitate specializată, cu caracter terapeutic-recuperatoriu de care beneficiază copiii cu dificultăţi/ tulburări de limbaj şi comunicare din învăţământul de masă, inclusiv copiii cu dizabilităţi şi/sau CES.
În competenţa profesorilor-logopezi din cadrul cabinetelor logopedice şcolare intră următoarele tulburări de limbaj şi de comunicare:
a) tulburările de pronunţie/articulare;
b) tulburările de ritm şi fluenţă a vorbirii;
c) tulburările limbajului scris-citit;
d) tulburările de dezvoltare a limbajului;
e) alte tulburări de limbaj care influenţează negativ adaptarea şcolară şi socială a copiilor.
Profesorul-logoped din cabinetele logopedice şcolare oferă servicii de terapie logopedică copiilor/elevilor cu tulburări de limbaj şi comunicare din învăţământul de masă.
Terapia logopedică se desfăşoară în cabinete logopedice/camere-resursă pentru suport educaţional şi psihopedagogic, dotate conform normelor metodologice în vigoare, care funcţionează în cadrul unităţilor de învăţământ de masă.
Durata activităţii de terapie logopedică este cuprinsă, de regulă, între 20 – 45 de minute, în funcţie de vârsta copilului şi caracteristicile psihoindividuale;
Forma de organizare a terapiei logopedice este activitatea cu grupe mici, de 2 – 4 copii, sau individual, în funcţie de următoarele criterii:
a) tipul tulburării de limbaj;
b) gravitatea tulburării de limbaj;
c) vârsta copilului/elevului;
d) asocierea tulburării de limbaj şi comunicare cu alte dizabilităţi.